najbolja ulja italije

Ferrari: italijanski brend o kome sanja ceo svet

Ferrari: italijanski brend o kome sanja ceo svet

Malo je brendova koji imaju ime tako snažno kao Ferrari: iz male fabrike u Maranellu, Italiji, Ferrari je osvojio svet. Stvorio je legendu na četiri točka koja je čisto umetničko delo. Ferrarijem nećete voziti decu u školu; ne može se videti na parkingu supermarketa, niti ćete se njime voziti na posao. Ali, ipak, o njemu svi sanjaju. Zamišljate kako se njime vozikate kroz Montecarlo, Kan ili Nicu...ipak, malo je srećnika koji sebi mogu priuštiti takav luksuz.


Enzo Ferrari je bio vizionar, ludo hrabar i neverovatno uporan. Osnovao je kompaniju 1929. kao Scuderia Ferrari sa vizijom, takmičeći se s najvećim imenima kao što su Maserati, Alfa Romeo i Mercedes, te ih je polako sve pobeđivao i postao najuspešniji tim u istoriji auto trka. San svakog profesionalnog vozača je da vozi za Ferrari, dok ostali ljudi sanjaju da imaju jedan u garaži. Ferrari je ime koje izaziva strast.


Većina tradicionalnih i službenih boja Ferrarija je specijalnog tona crvene, posebno izrađene za te automobile, a logo je crni konj koji se propinje na žuti štit. Malo je poznato da je crni konj simbol koji dolazi sa aviona italijanskog vazduhoplovnog asa iz Prvog svetskog rata, Frančeska Barake. Upravo je Baraka pilotirao avionom na čijem boku se video konj koji se propinje, okružen žutim štitom. Nekoliko godina posle Barakine smrti, Enco se video s njegovom majkom, koja mu je rekla da na svoje ludački brze automobile stavi konja zbog sreće. Činjenica je da je režim Benita Musolinija napravio ozbiljnog proizvođača od Ferarija, koji je 1938. napustio Alfa Romeo, nezadovoljan njihovim ponašanjem prema njemu i njegovom timu. Njemu je na četiri godine bilo zabranjeno da koristi ime Ferari i logo konja.


U to vreme je nastao i Tipo 815, prvi pravi Ferari. Zato je on otvorio kompaniju AAC (Auto Avio Construzioni) koju su, kao i sve u to vreme, fašisti primorali da radi za "ratne napore". To je Encu dalo dovoljno novca da s njim počne da gradi automobilsku imperiju.


Iako je Ferrari učestvovao i pobedio u gotovo svakom takmičenju poznatom čovečanstvu, Ferrari najviše voli udružiti svoje ime sa Formulom 1. Formula 1 je krajnja tehnološka moć i to je razlog zašto je tako popularan u celom svetu.


Neki od najboljih vozača u istoriji vozili su za Ferrari. Među najpoznatijima su Alberto Ascari, Manuel Fangio, Niki Lauda, a u novije vreme Michael Schumacher i Fernando Alonso.


Paralelno sa sportskim uspesima, Ferrari je imao stalan porast prodaje, i pokazuje stalan napredak, bez obzira na finansijske krize na svetskom nivou. Nedavno, Ferrari je otvorio prvi tematski park koji ima jedan od najbržih rollercoastera ikada, gde su automobili savršene replike realnih Ferrarija.


Najlepši Ferari svih vremena je svakako model iz 1950. Testarosa.


Verovali ili ne, i Vatikan je imao svoj Ferari. Radi se o modelu Enco Ferari, koji je od 2002. do 2009. napravljen u samo 400 primeraka.


Ferrari je jedan od istinskih simbola i pravi "made in Italy" proizvod, uvek sa stilom, visokim kvalitetom i savršenim dizajnom.

 


logo

O nama

Ideja sajta Najbolje iz Italije je da Vam predstavimo kolevku renesanse na sasvim nov način. Da sa Vama podelimo ono najkvalitetnije što dolazi iz ove divne zemlje: proizvode, recepte, savete, tradiciju, italijanske velikane i zanimljivosti koje će Vam otvoriti sasvim nove vidike da još više zavolite ovu „elegantnu čizmicu“.

Kontakt