Italijanski dizajneri i njihove geografske muze
Ljubitelji mode i kvalitetnog dizajna, siguro su čuli za ova imena. Njihove kreacije diktiraju trendove širom sveta, a slavni se takmiče ko će prvi da ih prošeta crvenim tepihom.
U Italiji, Francuskoj, SAD-u i Engleskoj, jedan od najvažnijih modnih događaja u godini je nedelja mode.
Nedelja mode je manifestacija koja omogućava dizajnerima, brendovima i modnim kućama da pokažu svoje najnovije kolekcije na pisti ispred kupaca, poznatih ličnosti i svetskih medija. U osnovi, oni postavljaju standarde za narednu modnu sezonu. Najistaknutiji događaji u nedelji mode održavaju se u "Big 4", ili četiri modne prestonice sveta: Parizu, Njujorku, Londonu i Milanu.
Italijanska modna scena uglavnom je povezana sa Milanom. S pravom, jer ako ste ikada doživeli vrhunac elegancije Quadrilatero d'oro, ili Zlatnog trougla, koji se sastoji od nekih od najprestižnijih modnih ulica na planeti, i prvog svetskog trgovačkog centra, Galleria Vittorio Emanuele, znaćete zašto je tako.
Međutim, svaki italijanski dizajner ima svoje različite korene i inspiraciju koja je često povezana sa rodnim gradovima i regijama. Stručnjaci iz Italije su sastavili listu od pet najvećih italijanskih brendova i njihovih geografskih muza.
Versaće i Kalabria
Na peti „italijanske čizme“ je Reggio Calabria, rodno mesto Đanija i Donatele Versaće. To je područje poznato po svojim lepim plažama, egzotičnim magnolijama, palmama..., ali ujedno i postojbina 'Ndrangheta', italijanskog najmoćnijeg kriminalnog udruženja, čije ime je izvedeno iz grčkog glagola koji u slobodnom prevodu znači "oni koji imaju prkosan i hrabar stav".
Zaista, kalabrijska krv teče u žilama porodice Versaće. Đani Versaće je često znao da bude buntovnik, a jednom je, čak, i izjavio: "Ja ne verujem u dobar ukus". Preneo je taj stav i na svoju mlađu sestru, Donatelu, koju je nazvao njegovim saučesnicom i muzom. Podstaknut njihovom majkom, krojačicom, kao i lepotama njihovog zavičaja, u kombinaciji sa njegovom bujnom maštom, njegov dizajn prikazivao je ženstvenost, luksuz i glamur. Nakon Đanijeve prerane smrti 1997. godine, Donatela je preuzela porodični posao, pa i dalje radi sa svim žarom koji bi se i očekivao od Versaće porodice.
Đorđo Armani i Milano
Stanovnici Milana su poznati po svojoj nenametljivoj eleganciji, uz naglasak stavljen na kvalitet tkanine i jednostavnost kroja. Ako je Rim politička prestolnica Italije, Milano je njegovo ekonomsko i finansijsko srce. Stanovnici Milana nemaju mnogo vremena za eksperimentisanje, te su čvrsto povezani sa vanvremenskim klasicima.
Re Giorgio, ili kralj Đorđo, kako ga nazivaju, veoma je zaslužan za "made in Italy" pečat, sinonim za izvrsnost, koji je napravio kroz svoje besprekorne krojeve i jednostavan, ali elegantan dizajn, koji je pomogao da se Milano postavi visoko na modnoj karti.
Guči i Firenca
Jedna od najvažnijih stvari za dizajnera ili modne kuće je prepoznatljivost brenda. Baš kao što je Firenca poznata kao grad sa najvećom koncentracijom umetnosti u svetu u odnosu na svoju veličinu, Gucci G Insignia je svetski simbol statusa. Godine 1921. Gučio Guči (Guccio Gucci), verovatno nije mogao ni pretpostaviti da će njegova mala, porodična firma specijalizovana za torbe i kofere, u gradu poznatom po proizvodima od kože, toliko narasti i postati jedan od najpoznatijih i najpoželjnijih brendova u italijanskoj, ali i svetskoj modi.
Dolce & Gabbana i Sicilija
Sa ostrva limuna, pistaća i šećerne trske, došao je Domeniko Dolče, sin krojača. U Milanu je upoznao momka pod nazivom Stefano Gabbana, koji je studirao grafički dizajn i oglašavanje. U toku 20 godina njihove saradnje, ovaj fantastičan dvojac je pronašao inspiraciju u Dolčeovoj rodnoj Siciliji i njenoj bogatoj kulturnoj baštini. Zajedno su radili Sicilijanske udovice, poznate po svom izgledu od crne čipke i dugih ogrlica sa krstovima. Njihove kampanje često ukazuju na tradicionalnu veliku sicilijansku porodicu, a njihove kreacije su krasile rasne obline italijanskih lepotica, kao što su Sofija Loren i Monika Beluči.
Bulgari i Rim
Kažu da su stari Rimljani bili pod velikim uticajem Grka. Pa, tako i dolikuje da osnivač Sotirios Voulgaris ili Sotirio Bulgari na italijanskom, poreklom od grčkih kujundžija, otvori svoju trgovinu u Rimu 1884. Njegovi sinovi sledili su njegove stope, nadahnjujući inspiraciju od svojih grčkih korena i klasične rimske kulture. Oni čak koriste tradicionalno latinsko slovo U, za V, kada speluju svoje ime. Bulgari nakit je lako prepoznati po njegovom odvažnom, sofisticiranom i nepogrešivom stilu, u kombinaciji sa predanom pažnjom na kvalitet i inovativnim dizajnom. Zaista, to je bezvremenska elegancija kao i Večni grad!