najbolja ulja italije

Upoznajte osnove mediteranske kuhinje

Upoznajte osnove mediteranske kuhinje

Decenijama već mediteranska ishrana prva je na listi preporuka lekara i nutricionista. Većini nas asocijacija na kuhnju Italije je ekstra devičansko maslinovo ulje, paradajz, riba, ali malo nas zna šta tačno ona predstavlja.

Ukratko ćemo vam pojasniti čega treba da se pridržavate kako biste od mediteranske ishrane dobili ono najbolje za vaš izgled i zdravlje.

Ekstra devičansko maslinovo ulje kao baza

Mononezasićene masnoće, poput ekstra devičanskog maslinovog ulja pomažu snižavanju nivoa „lošeg“ holesterola i smanjuju rizik od srčanih bolesti. Maslinovo ulje koje pripada toj grupi je stoga neizostavno u mediteranskoj kuhinji. Međutim, zabluda je da se salata ili kuvano povrće zaliju malom količinom ulja. Na Kritu, koji je prototip ovakvog načina ishrane, čak 45 odsto kalorija koje unesu potiče iz masti, tako da jedna kašičica ulja nije dovoljna.

Riba dva puta nedeljno

Riba i morski plodovi takođe su osnova mediteranske ishrane, naročito masnije vrste riba, poput sardina. One su prirodno bogate omega 3 masnim kiselinama i blagodetne su za kardiovaskularni sistem, funkcionisanje mozga i nervni sistem. Što se tiče ostalog mesa, dovoljno je jesti male porcije i to povremeno, ali samo nemasni neprerađeni delovi.

Mahunarke, integralne žitarice i povrće su obavezni

Mahunarke poput pasulja, boranije i sočiva, odličan su izvor proteina, vlakana i zasićenih masti. Kombinovanje mahunarki sa integralnim žitaricama daće vašem telu potrebne aminokiseline, gradivne elemente proteina. Integralne žitarice takođe su odličan izvor dijetnih vlakana koja su ključna za zdravo varenje. Uz obrok uvek služite mešavinu povrća i začina, kako biste osigurali dozu antioksidanasa poput polifenola i karotenoida, koji se nalaze uglavnom u zelenom lisnatom povrću. S druge strane, likopen koji se nalazi u paradajzu, efikasan je u borbi protiv slobodnih radikala.

Sveže voće I kvalitetni slatkiši

Citrusi poput pomorandži i limuna jačaju imunitet i pomažu apsorpciju gvožđa iz zelenog lisnatog povrća. Slično tome, voće plavo-ljubičaste boje, poput borovnica, smanjuje rizik od srčanih bolesti zbog antioksidansa atocijanina. U slatkišima uživajte povremeno i birajte poslastice od tamne čokolade, koja je prepuna polifenola.

Pijte vino

Vino je neizostavni deo mediteranske ishrane. Crveno je naročito dobro, jer je bogato resveratrolom, antioksidansom koji smanjuje začepljenja krvnih sudova.


logo

O nama

Ideja sajta Najbolje iz Italije je da Vam predstavimo kolevku renesanse na sasvim nov način. Da sa Vama podelimo ono najkvalitetnije što dolazi iz ove divne zemlje: proizvode, recepte, savete, tradiciju, italijanske velikane i zanimljivosti koje će Vam otvoriti sasvim nove vidike da još više zavolite ovu „elegantnu čizmicu“.

Kontakt